Basisadministratie nog langer bewaren !
Basisadministratie is onder meer : grootboek, debiteuren- en crediteuren administratie, in- en verkoopboek, loonadministratie en voorraadadministratie. De bekende 5 jaar bewaarplicht was inmiddels stilzwijgend naar 7 jaar gegaan. Dit komt door de vele uitstel van aangifte verzoeken.
Let op: In verband met de herzieningstermijn voor de btw bij onroerende zaken moet u deze gegevens zelfs 10 jaar bewaren.
DE BELASTINGDIENST GAAT MODERNISEREN !!!
Binnen enige jaren beschikt de fiscus over computer mogelijkheden die zeer verstrekkend zijn. Dit kantoor zal u op de hoogte houden van deze modernisering. Houdt rekening met zeer strenge controles, bewaar dus vanaf heden belangrijke documenten: zoals prijslijsten, advertenties. De fiscus gaar ter zijne tijd deze informatie gebruiken om uw resultaten nota’s te controleren. Dit is een klein deel van de mogelijkheden welke het nieuwe systeem aan de dag gaat leggen. Er komt nog veel meer.
ADMINISTRATIEKANTOOR DIEMEN ZAL U BLIJVEN INFORFMEREN.